ΤΕΣΤΑΚΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΩΡΙΑΙΟ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
1.Να συμπληρώσετε την ένδειξη ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ δίπλα από κάθε πρόταση :

1 Η προσάρτηση των Επτανήσων στην Ελλάδα έγινε το 1864 ........................
2 Το 1917 η κυβέρνηση Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης ..................................
3 Στο τέλος του 20ου αιώνα συναντάμε στην Ελλάδα τις πρώτες σοσιαλιστικές ομάδες ....................
4 Προς το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου ιδρύθηκε η ΓΕΣΕΕ ......................
5 Το 1910 οι πρόοδοι της οικονομίας ήταν εμφανείς ..........................
6 Το καλοκαίρι του 1914 ξέσπασε ο Α Παγκόσμιος πόλεμος .....................
7 Ο ιδιόμορφος δανεισμός δεν ήταν θεωρητικός .............................
8 Η ΟΥΛΕΝ έκανε επενδύσεις στο τηλεφωνικό δίκτυο ..........................
9 Η Τράπεζα της Ελλάδας ιδρύθηκε το 1928 ...........................
10 Στις 4 Αυγούστου 1936 ο Ι Μεταξάς εγκαθίδρυσε Προεδρική Δημοκρατία ...........................

Μονάδες 20
2. Να αποδώσετε με συντομία το περιεχόμενο του ιστορικού όρου «διχοτόµηση της δραχµής»

Μονάδες 10
3. Ποιες κοινωνικές δυνάμεις συσπειρώθηκαν γύρω από το Βενιζέλο και ποιος ήταν ο ρόλος τους στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας

Μονάδες 20
4. Λαμβάνοντας υπόψη το παράθεμα που ακολουθεί και αξιοποιώντας τις ιστορικές σας γνώσεις, να αναφέρετε τους βασικούς παράγοντες που εξασφάλισαν θετική οικονομική πορεία στην Ελλάδα του μεσοπολέμου.
Οι βασικές συνιστώσες που αποτελούσαν τη νέα αφετηρία στην οικονομική και κοινωνική ζωή της Ελλάδας ήταν η ολοκλήρωση της αγροτικής μεταρρύθμισης και η οριστική επίλυση του αγροτικού ζητήματος, η βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, η ανασυγκρότηση και η επαύξηση της ναυτιλίας, η ανάπτυξη του τραπεζικού κεφαλαίου και ο πολλαπλασιασμός των ανωνύμων εταιρειών. Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα παραγωγικά έργα, οι οδικές κατασκευές, οι επισκευές λιμανιών, τα στεγαστικά έργα για τους πρόσφυγες, τα εγγειοβελτιωτικά έργα στη Μακεδονία, καθώς και τα οικονομικά μέτρα, όπως η σταθεροποίηση του νομίσματος και η δημιουργία της Τράπεζας Ελλάδος και η εφαρμογή της νέας διατίμησης για την προστασία της εθνικής βιομηχανίας, συνέβαλαν ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Σ. Τζόκας, Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και το εγχείρημα τον αστικού εκσυγχρονισμού, 1928-Η οικοδόμηση τον αστικού κράτους, εκδ. Θεμέλιο, Αθήνα 2002, σελ. 5

Μονάδες 50





Διαγωνίσματα ιστορίας Γ τάξης Δημοτικού


Standard
Διαγωνίσματα ιστορίας Γ τάξης Δημοτικού Το βιβλίο της ιστορίας της Γ τάξης θα σε ταξιδέψει χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίοι Έλληνες έφτιαχναν με τη ­φαντασία τους χιλιάδες μύθους που περνούσαν από χείλη σε χείλη, από παππούδες και γιαγιάδες στα εγγόνια, σαν παραμύθια. Τους μύθους αυτούς οι ποιητές τους έκαναν ποιήματα, οι ζωγράφοι ζωγραφιές και οι γλύπτες αγάλματα. Τους πιο όμορφους από αυτούς θα τους βρεις σε τούτο το βιβλίο.
Αν διαβάσεις λοιπόν με προσοχή τα κείμενα και παρατηρήσεις τις εικόνες του, θα βρεις ότι μέσα στους μύθους κρύβονται μεγάλες αλήθειες που τις πιστεύουμε μέχρι και σήμερα. Με συντροφιά αυτό το βιβλίο, θα περάσεις από το χώρο της Μυθολογίας στο χώρο της Ιστορίας. Θα μάθεις δηλαδή για τους πρώτους ανθρώπους που ζήσανε, δημιουργήσανε, δουλέψανε και παίξανε στην ελληνική γη, πριν από πολλά-πολλά χρόνια.
Το βιβλίο αυτό συνοδεύεται κι από ένα τετράδιο εργασιών. Ελπίζουμε, τα παιχνίδια, οι ερωτήσεις και οι κατασκευές που περιέχει, να σε διασκεδάσουν, δίνοντάς σου την ευκαιρία, παίζοντας και δημιουργώντας, να γνωρίσεις καλύτερα το θαυμαστό κόσμο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Δεν έχεις παρά να απολαύσεις τους μύθους και να ανακαλύψεις την ιστορία.
Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά διαγωνίσματα ανά ενότητα. Κάνοντας κλικ τους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να τα κατεβάσετε στον υπολογιστή σας και να τα εκτυπώσετε δωρεάν.
1. Η δημιουργία του κόσμου
2. Ο Ηρακλής
3. Ο Θησέας
4. Η αργοναυτική εκστρατεία
6. Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
7. Η εποχή του λίθου
8. Ο κυκλαδικός πολιτισμός
9. Ο μινωικός πολιτισμός
10. Ο μυκηναϊκός πολιτισμός






Ημερομηνία:……………………………………………………………….

Όνομα:……………………………………………………………………..

Τεστ Ιστορίας

 

 

1. Να συμπληρώσετε την ακροστιχίδα. Αν το κάνετε σωστά στις κόκκινες παύλες θα βγει το όνομα ενός από τους ήρωες του Τρωικού Πολέμου:

 

1 _ _ _ _ _                   Ο …………… έκλεψε  την Ελένη της Σπάρτης.

2 _ _ _ Λ Λ _ _ _ _     Ο θεός αυτός βοηθούσε του Τρώες.

3 _ _ _ _ _                   Η χώρα του Πάρη.

4 _ Η _ _ Ζ _ _            «Όποιος … πολιτείες θα χτυπηθεί από συμφορά»

(Ευριπίδης, Τρωάδες)

5 _  _ Ρ _ _ _ _ _         Ο βασιλιάς της Τροίας (με άρθρο)

6 _ _ _ Χ _ _ _                       Ο μάντης των Αχαιών

7 _ Α _ _ _ _ Ν _ _ _  Τον έπνιξε με φίδια ο Ποσειδώνας.

8 _ _ _ _ _ _ _ _          Έδωσε τη λύση για την κατάληψη της Τροίας.

9 _ _ _ Φ _ _ _ _         Πολλές ….. φέρνει ο πόλεμος.

 

2. Να βάλετε στις παύλες τους αριθμούς από το 1 ως το 7, για να δείξετε τη σειρά των γεγονότων:

 


 

………            Ο Πάρης σκοτώνει τον Αχχιλέα.

 

………            Ο Πάρης κλέβει την ωραία Ελένη από τη Σπάρτη.

 

………            Οι Αχαιοί συγκεντρώνονται στην Αυλίδα για να εκστρατεύσουν στην Τροία.

 

………            Οι Αχαιοί καταλαμβάνουν την Τροία με το Δούρειο ίππο.

 

………            Ο Αχχιλέας σκοτώνει τον Έκτορα.

 

………            Ο Πάτροκλος παίρνει την πανοπλία του Αχχιλέα και σκοτώνεται από τον Έκτορα.

 

 

3. Ποιο ήταν το τέλος του Τρωικού Πολέμου, ποιος βοήθησε σ’ αυτό και με ποιο τρόπο;

 …………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..

 

4. Να επιλέξετε και να κυκλώσετε τη σωστή απάντηση:

 

*    Η κοιλιά του Δούρειου Ίππου ήταν κούφια γιατί:

Α. τη φορτώσουν οι Αχαιοί με λάφυρα.

Β. μπουν μέσα οι Αχαιοί πολεμιστές

Γ. γίνει πιο μεγάλο το άλογο

 

*     Ο Πάτροκλος:

Α. ζήτησε από τον Αχιλλέα να βγει στη μάχη

Β. δεν ανακατεύτηκε καθόλου

Γ. ζήτησε τα όπλα και την πανοπλία του Αχιλλέα για να βγει στη μάχη ο ίδιος.

 

*     Ο Αχιλλέας δε δέχτηκε να βγει στον πόλεμο εκτός εάν:

Α. οι Αχαιοί τον παρακαλούσαν

Β. οι Τρώες έφταναν στα καράβια του στρατοπέδου

Γ. οι Τρώες έφταναν στα καράβια του.

 

5. Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις με ό,τι ταιριάζει:

 

- Στο γάμο του Πηλέα με τη Θέτιδα ήταν προσκεκλημένοι όλοι οι θεοί εκτός από την ……………………………. .

- Την επιλογή της ομορφότερης θεάς έκανε τελικά ο ………………, το βασιλόπουλο της Τροίας.

- Στη Δήλο ζούσε ο μάντης Άνιος με τις τρεις του κόρες τις Οινότροπες: ………………………………………………………………………………………

- Η μητέρα του Αχχιλέα, η Θέτιδα, παρήγγειλε στον ……………… μια νέα πανοπλία για το γιο της.

- Ο Αχχιλέας ήθελε να εκδικηθεί τον …………………για το θάνατο του Πάτροκλου. Φόρεσε τότε την καινούρια πανοπλία που του έφερε η μητέρα του και βγήκε στη μάχη.

- Τα οστά του Αχιλλέα τα έβαλαν στο ίδιο δοχείο με τα οστά του ……………… .

- Τον Πάρη σκότωσε ο ………………. με τα βέλη που του είχε χαρίσει ο ……………….. .


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου